دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۴۰
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۷۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم گندم استان بوشهر بیش از ۵۵ هزار هکتار آن به سبب خشکسالی بی محصول ماند.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با تسنیم، از آغاز برداشت گندم در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برداشت گندم در این استان از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برداشت گندم پیش بینی‌های  حضور کمباین و دروگر در اراضی کشاورزی شده است خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از 200 کمباین و دروگر در برداشت گندم استان بوشهر شرکت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زارعی جاری 76 هزار و 500 هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص یافته است تصریح کرد: 16 هزار و 500 هکتار اراضی آبی و 60 هزار هکتار اراضی دیم به کشت این محصول رفته است که خشکسالی به محصول آنها خسارت وارد کرده است.

عمرانی از بی محصول ماندن بیش از 55 هزار هکتار اراضی گندم استان بوشهر خبر داد و گفت: از 16 هزار و 500 هکتار اراضی آبی 14 هزار هکتار آن قابل برداشت است و  محصول 2 هزار و 500 هکتار آن به سبب کاهش باران، خسارت دید.

وی، با اشاره به وجود 60 هزار هکتار اراضی گندم دیم در استان بوشهر بیان کرد: از 60 هزار هکتار اراضی دیم گندم استان بوشهر، حدود 7 هزار هکتار آن دارای محصول است و مابقی  خسارت 100 درصدی دیدند و بی محصول شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر به میزان برداشت گندم از اراضی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود از 21 هزار هکتار اراضی آبی و دیم این استان حدود 40 هزار تن گندم برداشت شود.

عمرانی خاطر نشان کرد: کشاورزان استان بوشهر سال قبل بیش از 43 هزار تن و سال ماقبل آن 130 هزار تن گندم  برداشت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر